فردين به تلويزيون آمد
 
ماهان شهسوار
فرهنگی . ورزشی . سیاسی . اجتماعی
 
برچسب:, :: ::  نويسنده : pouya

شرق: هيچ‌كس فكرش را نمي‌كرد كه فريدون جيراني بتواند در بخشي از برنامه «هفت» تصوير يكي از هنرمندان ديرآشناي سينماي ايران را بعد از 31 سال پخش كند: «محمد علي فردين»اما اين بار فردين بازيگر نبود بلكه به‌عنوان يكي از دست‌اندركاران سينمايي و سينما‌دار در ميزگردي براي بررسي وضعيت سينماي ايران در سال 57 با حضور عباس شباويز تهيه‌كننده و انوري رييس انجمن سينما‌داران وقت شركت كرده بود. اين ميزگرد بخشي از گزارشي بود كه به مناسبت افتتاح شبكه جديد نمايش برگزار شده بود. در اين مراسم عزت‌الله ضرغامي، رييس سازمان صدا و سيما طي سخناني به وضعيت بحراني سينماي ايران در سال‌ پاياني حكو‌مت پهلوي اشاره كرد و از سخنان امام(ره) در روز 12فروردين سال 1357 به‌عنوان سرآغازي براي شروع تازه حيات سينماي ايران نام برد. تهيه‌كنندگان گزارش برنامه‌ «هفت» قصد داشتند كه با مستند‌نگاري وقايع رخ داده وضعيتي را كه ضرغامي توضيح داده بود به تصوير بكشند. به همين دليل گزارش افتتاح شبكه نمايش با ميز‌گردي آغاز شد كه در سال 1357 برگزار شده‌ بود و در آن تعدادي از عوامل پخش و توليد سينما دلايل نارضايتي خود از وضعيت سينماي ايران را بازگو مي‌كردند.

 محمدعلي فردين در اين ميزگرد وضعيت سينما و رابطه آن با دولت وقت را شبيه رابطه پدر و فرزندي عنوان كرد كه در آن پدر هيچ يك از وظايف خود را در قبال فرزند انجام نمي‌دهد و از فرزندش هم تقاضا دارد كه هرچه مي‌گويد، گوش كند و به فكر آبروي او باشد. به گفته جيراني اين ميزگردي بود كه پس از بحران افزايش قيمت بليت‌هاي سينما برگزار شده بود، بحراني كه حتي در دو مقطع باعث تعطيلي سينما‌ها شد. در اين برنامه همچنين گزارش‌هاي مردمي مربوط به بحران سينما در سال 1357 روي آنتن رفت. مخاطبان آن موقع سينما هم در صحبت‌هاي خود به پايين آمدن كيفيت فيلم‌ها - چه ايراني و چه خارجي - اشاره داشتند. در اين برنامه صحبت‌هاي امام خميني(ره) در زمان ورود به ايران پخش شد؛ سخناني كه طي آن بنيانگذار انقلاب اسلامي گفتند كه ما با سينما مخالف نيستيم بلكه با فحشا مخالفيم. همچنين در بخش ديگري از اين برنامه محمد خزايي در مقام دبير جشنواره فيلم فجر امسال اعلام كرد: «از مجموع 64فيلم، كپي نهايي 40 اثر تحويل جشنواره شده است. تعدادي هم به صورت ديجيتال تحويل داده شد. احتمال مي‌دهم پنج فيلم به دليل آماده نبودن از جشنواره خارج شود. اگر فيلم‌ها به دفتر جشنواره نرسد مجبوريم كه جدول جديد را اعلام كنيم.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید لطفا" نظرات خود را در مورد مطالب این وبلاگ اعلام فرمایید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ماهان شهسوار و آدرس mahaan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 90
بازدید دیروز : 64
بازدید هفته : 202
بازدید ماه : 398
بازدید کل : 25193
تعداد مطالب : 363
تعداد نظرات : 49
تعداد آنلاین : 1

کد متحرک کردن عنوان وب

کد پیغام خوش آمدگویی
استخاره آنلاین با قرآن کریم